Obsah fóra U Prokopnutého bubnu U Prokopnutého bubnu
Vaše oblíbená hospoda nyní již i na hexnetu!
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Hry na hrdiny (papírová RPG)
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra U Prokopnutého bubnu -> Skládka Jindřicha Močky
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  

Kterému stylu dáváte (byste dávali) při hře přednost?
vyprávění (role play)
76%
 76%  [ 13 ]
kostky, tabulky (roll play)
23%
 23%  [ 4 ]
Celkem hlasů : 17

Autor Zpráva
Albi



Založen: 30.3.2009
Příspěvky: 394
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: úterý 02. srpen 2011 20:00     Předmět: Citovat

VeHaLi: Jak jsem psala, se mnou je problém, že v časovém horizontu, v jakém se srazy plánují, většinou moc plánovat nemůžu, a když už je naopak sraz na spadnutí, tak už je pro mě na plánování pozdě. Ale jo, zkusím někdy zase dorazit Wink

Vildak:
citace:

Má to jen tu vadu, že jsem se tím zbožným přáním nehlásil na post PJ...

Tak ne, beru zpět, to ani nemá smysl na sraz chodit Smile

DrD+ jako matfyzárna - takhle, je očividné, že autoři si přáli pravidlově podchytit veškeré situace, k nimž může ve hře dojít, a že si ta čísla opravdu užívají Smile Na stranu druhou sami v pravidlech píšou, že hráči mohou využívat jen ta pravidla, která uznají za vhodné. Takže si naše ryze nematfyzácká hrací skupinka nikdy neměla důvod stěžovat (protože například taková pravidla pro oslnění a světlo obecně jsme vypustili v tu chvíli, kdy jsme je dočetli a bez toho, že by tím trpěl celkový systém).

Co na Plusku trvá vážně dlouho, je vytváření postavy, ale tak aspoň se s ní lépe sžiješ Smile Co podle mě Plusko má, a jiné systémy ne, jsou: zkušenosti prakticky výhradně za RP, konečně inteligentní soubojový systém (kde se například nesčítá bonus za obratnost, za zbroj a za štít do jednoho čísla) a dobře vyvážený systém povolání/dovedností. Zároveň tě herní systém nutí k tomu, aby tvá postava nebyla jen souborem skillů, ale aby byla zasazená do herního prostředí, v herním rámci "živá". Což je fajn, ale rozhodně pro ty, co už nějakou dobu hrají. Nováčkům nedoporučuju.

citace:
... takže mohu zkusit zodpovědět i nějaký konkrétní dotaz.

Co se DrD II týče... Nikde na internetu jsem nenašla, jak ve dvojce funguje soubojový systém - jde o standardní hod na útok vs. hod na obranu? A co všechno se při těchto hodech zohledňuje, když bys to srovnal třeba s 1.6...
Jo, jinak, zbavili se ve dvojce už konečně těch procent, která si na hážeš na úspěch některých činností? To byl asi největší nesmysl v 1.6 - jako přehazovat past, to jo, ale mít nějaká více méně fixně stanovená procenta, to konkrétně mě jako notorického zloděje štvalo na 1.6 opravdu dost.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
germik



Založen: 13.5.2010
Příspěvky: 1323
Bydliště: 4 stěny, stůl a postel...

PříspěvekZaslal: úterý 02. srpen 2011 20:06     Předmět: Citovat

No, házení procent je IMHO docela dobrej systém - jak jinak na to asi, žejo... samozřejmě se to nesmí přehánět, ale na něco jsou prostě nejlepší...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TheMole
Člen Klubu Terryho Pratchetta


Založen: 20.3.2007
Příspěvky: 8011

PříspěvekZaslal: úterý 02. srpen 2011 20:38     Předmět: Citovat

Zajímavé téma. Hrával jsem před mnoha lety Dračí doupě (o verzi nemám šajn), ale to je taky všechno. Smile Ale zahrál bych si někdy, to zase jo...akorát bych si musel, předpokládám, znova nastudovat celá pravidla, která se od dob mého hraní určitě mnohonásobně změnila, a to nevím, jestli bych na to měl chuť.

ad Lone Wolf aktuálně znovuzrozený - ale jo, herr Willi, jděte do něj. Wink
Nicméně obávám se, že první díl, který teď vychází v češtině, a který vlastním v angličtině, byl v původní verzi mnohem lépe hratelný, vezmeme-li v úvahu logický předpoklad, že tohle je teprve první hrdinovo dobrodružství, takže do něj vchází v pozici někoho, komu ještě teče metaforické mléko po bradě.
(a ano, Sargone, ačkoli pochází z mužského kláštera bojujících mnichů, JE to mléko)
Ta rozšířená a upgradovaná verze (550 pasáží oproti původním 350), kterou udělali Mungoose a která teď v ČJ vychází, má natolik zvýšenou obtížnost, až to pěkné není. Zvláště SPOILER!
závěrečný souboj je prakticky nehratelný, pokud si Lone Wolf na začátku nenaháže špičkové vlastnosti
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TheMole
Člen Klubu Terryho Pratchetta


Založen: 20.3.2007
Příspěvky: 8011

PříspěvekZaslal: úterý 02. srpen 2011 20:41     Předmět: Citovat

Ještě dodatek - původní verze prvního dílu (společně s veškerými ostatními Lone Wolfy, které v češtině stihly vyjít) je k zapůjčení v Mágorově K-prostoru... a jinak, máš-li zájem si VŠECHNY Lone Wolfy zahrát v angličtině, jsou s autorovým souhlasem zpřístupněny na http://www.projectaon.org/en/Main/Books
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Vildak
Člen Klubu Terryho Pratchetta


Založen: 24.7.2009
Příspěvky: 3391
Bydliště: Lancre

PříspěvekZaslal: úterý 02. srpen 2011 20:51     Předmět: Citovat

Albi napsal:
Vildak:
citace:

Má to jen tu vadu, že jsem se tím zbožným přáním nehlásil na post PJ...

Tak ne, beru zpět, to ani nemá smysl na sraz chodit Smile

Takže úkol číslo jedna - sehnat PJe. Confused

Albi napsal:
citace:
... takže mohu zkusit zodpovědět i nějaký konkrétní dotaz.

Co se DrD II týče... Nikde na internetu jsem nenašla, jak ve dvojce funguje soubojový systém - jde o standardní hod na útok vs. hod na obranu? A co všechno se při těchto hodech zohledňuje, když bys to srovnal třeba s 1.6...
Jo, jinak, zbavili se ve dvojce už konečně těch procent, která si na hážeš na úspěch některých činností? To byl asi největší nesmysl v 1.6 - jako přehazovat past, to jo, ale mít nějaká více méně fixně stanovená procenta, to konkrétně mě jako notorického zloděje štvalo na 1.6 opravdu dost.

Pravidla jsou konečně k tomu, aby popsala to, co dělám z hlediska mechanik. Mechaniky nejsou k tomu, abych dělal ten omezený počet činností, které nabízejí.

Existuje jediný typ hodu a jediná věc, která se přičítá.

2k6 + úroveň povolání (1-5), přehazuje se 9ka nebo hod oponenta


Než se pokusím o (snad dostačující Smile) nastínění toho, co se děje v souboji, představím velice zběžně pár pojmů.

3 typy "Zdrojů" - Tělo, Duše, Vliv (na začátku cca 4-7 bodů v každém)
- utrácejí se za spouštění různých "manévrů" (zvýhodnění akcí postavy z hlediska mechanik, kterých existuje 5, potažmo 6)
- utrácejí se v případě neúspěšného hodu, aby přece jen došlo k vítězství, či remíze (při jakémkoli zápolení se živým tvorem)
- doplňují se odpočinkem
- pokud dojdou, je možné si udělit jizvu a získat Zdroje (shodné s typem jizvyú k okamžitému utracení (Jizva ze systémového hlediska snižuje max. počet bodů Zdrojů až do svého vyléčení, z nesystémového se promítne třeba jako naražená ruka a z ní plynoucí postihy - postava neudrží zbraň atd.)

Ohrožení
- hodnota, kterou si postavy zvyšují a snižují svými akcemi
- právě na něm závisí, kolika Zdroji se musí postava vykoupit při neúspěchu
- tzn. čím větší ohrožení, tím větší platby, tím měně zdrojů pro "zrušení" dalšího neúspěchů = nakonec se postava už nemá šanci před olášenou akcí (ať je to cokoli od - svážu ho, až po podříznu ho)

(pro jednoduchost souboj dvou postav)

A, bojovník 2. úrovně
B, lovec 4. úrovně


+ určení ohrožení pro oba soupeře

2 pro A i B (standard)

+ hod na iniciativu (2k6)

A: 10 na 2k6
B: 6 na 2k6


+ akce první postavy a protiakce druhé postavy (na kterou spotřebuje iniciativu? - tohle si ještě musím ověřit!)
+ pokud už obránce iniciativu nemá (boj více postav), tak použije manévr Obrana (stojí jeden bod Zdrojů), kterým může pouze jednat proti útoku - ovšem ne jen strohým "bráním se"

A: vrhnu se po něm, v každé ruce šavli a na poslední chvíli mu tou levou seknu po boku
B: zkusím útok šavlí odrazit štítem a odkrytého soupeře probodnout


+ hody na provedení záměrů

A: 7 na 2k6 +2 (boj je náplní povolání bojovník)
B: 8 na 2k6 +0 (boj zblízka, proti humanoidům není náplní povolání lovec)

- A zvítězil a sekl by B do boku a popsal nepříjemné (ovšem ne smrtící) zranění, které zvýší jeho ohrožení na 3 a B nedosáhne ničeho
- B se může rozhodnout vyčerpat se a dosáhnout "remízy"

V tomto případě bude vyčerpávat své zdroje Těla. Řekněme, že maximum je pro něj 7 a před soubojem byl plně odpočatý. Jeho ohrožení činí momentálně (stále ještě) 2 body. Vyčerpá tedy dva tělesné Zdroje a popíše, jak se mu povedlo výpad šavlí na poslední chvíli odrazit stranou, ale už nenašel dost času na to, aby odkrytí protivníka využil (nebo třeba, že čas našel, čepel nešikovně sklouzla po bojovníkově zbroji - to už je věc hráčů).

+ další kolo, další hod na iniciativu..

V souboji se dá dělat cokoli. A hlavně kooperovat. Rozbít o skřeta lahev s olejem se může zdát jako hloupé promrhání iniciativy, než přijde na řadu družinový kouzelník, specialista na ohnivou magii.

Jedním z důležitých stavebních kamenů souboje jsou ještě manévry (zpoplatněné Zdroji, některé zbraně a schopnosti je dávají zdarma...). Jeden v případě úspěchu zvyšuje ohrožení o 2, proti jinému se musí vyčerpat o jeden zdroj více...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Knize.Vladivoj



Založen: 23.10.2006
Příspěvky: 3187
Bydliště: Praha-Morpork/Bjonk/Lancre

PříspěvekZaslal: úterý 02. srpen 2011 22:06     Předmět: Citovat

Vildak napsal:
A vůbec, Kníže (když jsi tak blízko zdroje), neuvažuje PJ, že by sebranka prošla konverzí k DrD II? Konverzí tabulky vydá Altar během dvou týdnů... Z toho by mohl být nezapomenutelný díl. Nenavrhneš to?

Hurr, navrhnu aby PJo vydalo crossover díl.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Albi



Založen: 30.3.2009
Příspěvky: 394
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: úterý 02. srpen 2011 22:55     Předmět: Citovat

germik napsal:
No, házení procent je IMHO docela dobrej systém - jak jinak na to asi, žejo... samozřejmě se to nesmí přehánět, ale na něco jsou prostě nejlepší...

Na co konkrétně jsou nejlepší? Není situace, která by se místo procent nedala řešit přehazováním nějaké pasti (obtížnosti). Past na rozdíl od procent reflektuje víc věcí. Příklad Smile Zloděj se pokouší otevřít zámek k trpasličímu trezoru. V 1.6 se hráč podívá do pravidel, aby zjistil, jakou má procentuální možnost, že se mu to podaří, a následně si hodí. Když chce podobnou situaci řešit zloděj např. v DrD+ nebo jiných systémech, které využívají přehazování pasti, jednoduše si hodí a přičte si/odečte si od hodu postihy za dlouhou/krátkou dobu, kterou otevírání věnuje, odečte si něco za míru kvality zámku, přičte si něco za kvalitu svých šperháků, přičte si bonus za skill otevírání, přičte si bonus za zručnost - a hotovo. Pokud by tohle všechno chtěl zohledňovat PJ v 1.6 při procentuálním hodu, musel by si ta čísla tahat odněkud z ponožky, protože pro to pravidla nejsou. A navíc se u procentuálního hodu musí neustále zírat do pravidel.

Vildak: Díky za vyčerpávající vysvětlení Smile Vypadá to zajímavě, myslím, že když si na tento systém člověk zvykne, může být ještě hratelnější než plusko. Líbí se mi na tom - alespoň co jsem z tvého výkladu pochopila - že nejde o nějaký číselný systém, jako byla 1.6, ale o "vyprávěcí" a příběhové RPG. Hm, hm... vypadá to fajn Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Vildak
Člen Klubu Terryho Pratchetta


Založen: 24.7.2009
Příspěvky: 3391
Bydliště: Lancre

PříspěvekZaslal: úterý 02. srpen 2011 23:02     Předmět: Citovat

Albi napsal:
Vildak: Díky za vyčerpávající vysvětlení Smile Vypadá to zajímavě, myslím, že když si na tento systém člověk zvykne, může být ještě hratelnější než plusko. Líbí se mi na tom - alespoň co jsem z tvého výkladu pochopila - že nejde o nějaký číselný systém, jako byla 1.6, ale o "vyprávěcí" a příběhové RPG. Hm, hm... vypadá to fajn Smile

(Psal jsem to trochu narychlo a nesoustředěný, takže případně i dovysvětlím.)
Přesně o tom by tenhle systém měl být. Ale hráči jsou opravdu různí...

viz úryvek z jedné diskuze
citace:
Osobně mne docela děsí nutnost kreativně pokaždé popisovat co v souboji člověk dělá. Jednou, dvakrát to ještě jde. Ale pak už je to nehorázná nuda a člověk loví z hlavy, jak by to ještě popsal, zvlášť když řeší protiakci a nechce zdržovat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Vildak
Člen Klubu Terryho Pratchetta


Založen: 24.7.2009
Příspěvky: 3391
Bydliště: Lancre

PříspěvekZaslal: středa 03. srpen 2011 11:07     Předmět: Citovat

Některé věci jsem při popisu souboje záměrně zjednodušil nebo neřekl úplně, ale určitě bych měl doplnit, že:

DOPLNĚNÍ K POPISU SOUBOJE
Kdyby v hodu na provedení záměrů zvítězil B a A se nevyčerpal, B by mohl svůj záměr uskutečnit. (To je ale nepravděpodobné, protože zákeřný B hlásil pokus a probodnutí soupeře, což A radši odvrátí vyčerpáním dvěma zdroji Těla a nastane remíza.)
- Tudíž je možné, aby úspěšnou akcí byl i protiútok.


Germik: Úplně jsem přehlédl tvou odpověď. Díky za ní. Problémem naší malé hry (hrané vždy ve volných chvilkách během dne - tudíž opravdu nestála za nic) bylo, že se družina skládala z pouhých dvou hráčů. A to navíc alchymisty a kouzelníka. Very Happy
Pokud vás ale hraje větší množství, určitě je to větší zábava a PJ se nemusí uchylovat k tomuto (můj oblíbený díl Sebranky; kdo si nemyslí, že 98% procent Sebranky se neodehrává tak, jak je v některých hrách úplně běžné, ten nikdy pořádně nehrál)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ikshorm
Člen Klubu Terryho Pratchetta


Založen: 22.2.2009
Příspěvky: 3646
Bydliště: Ankh-Libeň

PříspěvekZaslal: středa 03. srpen 2011 12:34     Předmět: Citovat

OT, když už tu Vilďák zmínil Sebranku, tak ten poslední díl je kulervoucí! Laughing

BTW, jak moc se u DrD chlas... ehm, užívají ducha povzbuzující lektvary? Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Vildak
Člen Klubu Terryho Pratchetta


Založen: 24.7.2009
Příspěvky: 3391
Bydliště: Lancre

PříspěvekZaslal: středa 03. srpen 2011 12:53     Předmět: Citovat

Tak to asi záleží spíš na skupině, než na hraném systému. Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Knize.Vladivoj



Založen: 23.10.2006
Příspěvky: 3187
Bydliště: Praha-Morpork/Bjonk/Lancre

PříspěvekZaslal: středa 03. srpen 2011 13:13     Předmět: Citovat

Cituju Pýdžejo:
"Vzhledem k tomu, že je narozdíl od 1.6 neznám z paměti a že jsou tak podstatně zjednodušené, takže si z nich těžko můžu dělat srandu, viděl bych to spíš na díl, kde se na ně PJ vysere."
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Vildak
Člen Klubu Terryho Pratchetta


Založen: 24.7.2009
Příspěvky: 3391
Bydliště: Lancre

PříspěvekZaslal: středa 03. srpen 2011 13:26     Předmět: Citovat

Jasně. To je pravda, je to mnohem víc vyprávěcí. Ale během těch dvou týdnu vyjde návod, jak provést konverzi postavy z 1.6 na 2, tak bychom mohli počkat alespoň do té doby. Very Happy Ovšem debata hráčů o možnosti konverze by taky vypadala zajímavě, to jo. Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Vildak
Člen Klubu Terryho Pratchetta


Založen: 24.7.2009
Příspěvky: 3391
Bydliště: Lancre

PříspěvekZaslal: sobota 13. srpen 2011 13:20     Předmět: Citovat

Pro případ, že by na tohle téma narazil někdo z "našich DnD hráčů":

(úryvek z internetové diskuze o něčem úplně jiném)
citace:
Nejen podle mých pozorování DnD dost rychle role (controler, leader, striker) opouští. Vlastně všechna nová povolání jsou dnes strikeři, ale se sekundární mechanikou pro různé role. Bladesinger, vampire, hexblade - a vlastně skoro všechna essentials povolání tak fungují. Je to IMHO tím, že když měli Wizardi nějakou anketu, tak jim vyšlo, že asi 75 procent hráčů baví strikeři nejvíc.

Co vy na to? Když jsem si připomněl terminologii, došel jsem k závěru, že bych si rád zahrál spoustu povolání, ale všechno to byly leadeři, defendeři a controlleři. Jediný striker byl monk, tomu bych neodolal. Very Happy
...
Já si to neměl číst.
...

Ikshorm v Ordinaci napsal:
Roy to recently dead Gary Gygax napsal:
(Thanks for) every female dark elf cavalier wielding two lances from the back of a* unicorn.


1) * Pokud se vám zdá, že tam má být AN, taky jsem měl ten pocit, a opět jsem proklel všechny své historické učitelky angličtiny...

2) Džajno, máte v grupě výše popsanou postavu?

3) Nehledě na odpověď, mohl bych někdy přijít mlčky sledovat D&D? Laughing

Vildak tamtéž napsal:
Takhle se získávají noví hráči. Uspořádejte veřejné hraní.


Takže? Question Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Vildak
Člen Klubu Terryho Pratchetta


Založen: 24.7.2009
Příspěvky: 3391
Bydliště: Lancre

PříspěvekZaslal: sobota 13. srpen 2011 21:59     Předmět: Citovat

Najít se dá leccos. I pravidla D&D 3.5. Řeknu vám, z toho dýchá taková atmosféra Hůlkového řádu...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra U Prokopnutého bubnu -> Skládka Jindřicha Močky Časy uváděny v GMT + 2 hodiny
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Další
Strana 2 z 11

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.